کارخانه قالیشویی ادیب

قالیشویی ادیب

کارخانه قالیشویی ادیب

قالیشویی ادیب

۲۵ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ناپدید شدن فرش جهیزیه پروین اعتصامی !

به نقل قالیشویی ادیب و گزارش رکنا  فرش جهیزیه پروین اعتصامی دچار سرنوشت نامعلومی شده است.

فرش ۱۲ متری که در موزه تبریز بود، مدتی است در سکوت کامل و بدون هیچ توضیحی غیب شده است.

 All Rights Reserved © گذاشتن رسانه صافی بر اساس گونه صافی بر اساس تاریخ جستجوی رسانه در حال بارگذاری 1 / 1 – فرش-جهیزیه-پروین-اعتصامی.jpg جزییات پیوست فرش-جهیزیه-پروین-اعتصامی

"واحد تحقیق و توسعه قالیشویی ادیب"

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

  • adib adibcarpet
  • ۰
  • ۰

پاک کردن آثار خودکار از مبل یا لباس و فرش

در این مقاله نحوه شستشوی لکه ی خودکار یا جوهر را خواهیم آموخت تا در حین قالیشویی لکه ها نیز پاک شوند.

دو حالت در شکل گیری لکه خودکار وجود دارد:

1- همان لحظه لباس یا مبل خودکاری شده است .

2- آثار قدیمی خودکار را میخواهیم پاک کنیم.

تفاوت شستشوی مبل در این دوحالت تنها در آغاز کار است که اگر لکه قبلا ایجاد شده است ابتدا باید لکه را مرطوب کنید و اجازه دهید چند دقیقه ای خیس بماند.

مرحله اول: صابون را با آب سرد ترکیب کنید و سپس رد خودکار را یافته و تنها همان قسمتها را با پارچه ای آغشته به ترکیب آب و صابون بادقت شستشو دهید.

پاک کردن-لکه-خودکار-لباس-خودکاری شده-فرش-مبل-قالیشویی ادیب-3

بعد از انجام این مرحله لکه بسیار کم رنگ میشود اما هنوز شستشو تمام نشده است.

در مرحله ی بعد با استفاده از پنبه ای آغشته به استون یا الکل روی خطوطی که با خودکار ایجاد شده مالش دهید و میتوان تا حذف کامل آثار خودکار این مرحله را تکرار کرد.

در مرحله ی سوم یک بررسی کامل انجام دهید و ببینید کدام قسمتها هنوز لک باقی است و علت را جستجو کنید ممکن است در آن قسمت غلظت جوهر خودکار زیاد بوده است و یا جنس آن قسمت متفاوت است و نیاز به پاک کننده های قوی تری دارد.

پاک کردن-لکه-خودکار-لباس-خودکاری شده-فرش-مبل-قالیشویی ادیب-3

به طور طبیعی و منطقی بعد از انجام این دو مرحله (ممکن است در برخی موارد نیاز باشد این دو مرحله چندبار تکرار شود) حتما لکه کاملا ازبین رفته باشد.

سپس دوباره با استفاده از آب معمولی حول قسمتهایی که لکه ایجاد شده بود را شستشو دهید.(در حین شستشو مراقب باشید بیش از حد مبلمان یا پارچه را خیس نکنید زیرا این خود باعث میشود قبل از پاک شدن آثار لکه به داخل بافتها نفوذ کند و دیگر پاک شدن آن سخت گردد.)

بعد از اتمام مراحل و در پایان قسمتهایی که شستشو و قالیشویی را رویش انجام دادید را کاملا خشک کنید و به حال خود رها نکنید.


"واحد تحقیق و توسعه قالیشویی ادیب"

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.


  • adib adibcarpet
  • ۰
  • ۰

روشهای جالب شستشوی مبل چرمی و پارچه ای و چرم خشک در منزل

در این مقاله نحوه شستشویی مبل با انواع روکش مانند چرم و پارچه ای و چرم مصنوعی و... را به اختصار خواهیم گفت تا خود در منزل مانند یک قالیشویی حرفه ای تمام سطوح مبل را تمیز کنید و شستشوی مبل را به نحو احسن انجام دهید.

تمام لکه هارا حذف کنید

در ابتدای کار لکه گیری کنید،هر کدام از مدل مبلهارا در منزل دارید شروع به جستجو و پاک کردن لکه ها کنید زیرا اگر در ابتدا اقدام به شستشوی کلی انجام دهید باعث گسترش لکه ها شده و مبلمان ممکن است کثیف تر از قبل به نظر بیاید .دلیل اینکه اغلب مبل را در منزل شستشو میدهیم و با صرف وقت زیاد هم به نتیجه نمیرسم همین است که ما فقط ترتیب مراحل را رعایت نمیکنیم بنابراین نتیجه مطلوب را دریافت نخواهیم کرد.

شستشوی-مبل-پارچه ای-قالیشویی-ادیب

شستشوی مبل پارچه ای

یک چهارم فنجان سرکه و سه چهارم آب گرم و یک قاشق غذاخوری صابون مایع را با هم ترکیب کنید.و این ترکیب را در اسپری بریزید.

اسفنجی برداشته و به این ترکیب آغشته کنید و روی سطح مبلمان بکشید و در همان حین با پارچه ای دیگر که تنها آغشته به آب معمولی است شستشو را و هم زمان با حوله ای همان قسمت که شستشو دادید را خشک کنید.

شستشوی-مبل-چرمی-قالیشویی-ادیب

شستشوی مبل چرمی

یک دوم فنجان روغن زیتون را با یک چهارم سرکه مخلوط کنید و آنرا در اسپری بریزید و سطح مبل را با پارچه ای بسیار نرم شستشو دهید.

شستشوی-مبل-چوبی-قالیشویی-ادیب

شستشوی مبل چوبی

یک حوله را برداشته و آنرا خیس کنید (به نحوی که تنها مرطوب شود) و این حوله را روی مبل بکشید و هم زمان هر قسمتی که شستشو را انجام میدهید خشک کنید.

توجه: در آغاز شستشوی مبل ابتدا بررسی کنید مبل شما به مواد پاک کننده ای که در بالا ذکر شدحساسیت نداشته و عکس العمل نشان ندهد.

و پس از اتمام شستشو،خشکشویی مبلمان را انجام داده و بهتر است آنرا در هوای آزاد قرار دهید.

"واحد تحقیق و توسعه قالیشویی ادیب"

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

  • adib adibcarpet
  • ۰
  • ۰

نحوه تمیز کردن مبلمان چرک و کثیف در منزل

همه ی ما دوست داریم مبلمانمان بدون اینکه روکشی داشته باشد استفاده کنیم و تمیز بماند اما اگر از مبل در حال استفاده باشید و حتی ذره ای هم روی آن ماده ی آلوده کننده ای نریخته باشد باز هم به مرور زمان علاوه بر لکه ها ، رنگ مبل کدر شده و کثیف میشود ،بنابراین ممکن است بسیار احتیاج باشد که به خشکشویی مبلمان بپردایم اما چگونه شستشو را انجام داده و یا به کدام قالیشویی بدهیم؟در ادامه نحوه ی شستشوی مبل را در منزل خواهیم دید...

هر اندازه رعایت کنیم و از روکش روی مبلمان استفاده کنیم باز هم به مرور مبلمان کثیف و چرک میشود(اما به یاد داشته باشید نحوه نگهداری اصولی مبل در افزایش عمر مبلمان بسیار موثر است.)

خشکشویی مبلمان-قالیشویی ادیب-شستشوی-مبل-چرک

خاک گیری کنید!

1- ابتدا تمام سطوح مبل را با استفاده از لوله ی باریک جاروبرقی جارو بکشید(تمام قسمتهای ریز و باریک آن نیز هم جارو بکشید و تمیز کنید)

2- سپس برسی نرم بردارید و روی سطح مبل بکشید این کار را چندبارتکرار کنید تا تمام سطح مبل تمیز شود.

3- در آخر با استفاده از برس مویی روی مبل بکشید تا هر آنچه از مو یا پرز روی مبل است دور برس جمع شود.

شستشوی مناطق بدون پارچه مبل

خشکشویی مبلمان-قالیشویی ادیب

بسیاری از افراد صرفا اقدام به تمیز کردن قسمتهای دارای پارچه میکنند اما بدانید شستشوی و تمیز کردن سطوح چوبی و فلزی حائز اهمیت است زیرا ممکن است پس از اتمام شستشو آلودگیهای این قسمتها به پارچه منتقل شود و یا اگر باکتری و قارچی موجود باشد به پارچه انتقال پیدا کند.

بررسی نوع پارچه قبل از شستشوی آن

نوع پارچه مبل را بررسی کنید و  مواد شوینده و اصول متناسب با نوع پارچه مبل خود را پیدا کنید و با توجه به آن تمیز کردن پارچه مبل را آغاز کنید. زیرا ممکن است برخی پارچه ها به آب معمولی هم واکنش نشان بدهند.(یکی از راه های بررسی نوع متناسب شستشو با مبل ، خواندن برچسبی که معمولا اکثر مبل ها دارای آن هستند.)

خشکشویی مبلمان-قالیشویی ادیب-شستشوی-مبل-چرک

اگر نوع شستشوی خاصی پیدا نکردید از مواد شوینده بدون خاصیت سفیدکنندگی و خفیف استفاده نمایید.

برخی از فروشندگان هم در حین خرید مبلمان از نحوه ی شستشوی متناسب با آن شمارا نیز آگاه کنند.

اصول شستشوی مبل پارچه ای و شستشوی مبلمان چرمی و چرم مصنوعی را در مقالات بعدی ما بخوانید.

"واحد تحقیق و توسعه قالیشویی ادیب"

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

  • adib adibcarpet
  • ۰
  • ۰

فرشی از جنس نور

شرکت فیلیپس اخیرا با همکاری شرکت Desso  فرش هایی را با کیفیت بالا که در قالب آن از LED برای انتقال نور استفاده نموده است که میتواند پیام های مهم و نشانه ها را برای عموم نمایش دهد.قالیشویی اینگونه فرشها باید چگونه باشد؟

از آنجاییکه که این پروژه در مراحل ابتدایی است، هیچ یک از شرکت ها در خصوص جزییات این فرش ها حرفی نزدند و حتی نام رسمی برای آن انتخاب ننموده اند. اما چیزی که مشخص است با برنامه ریزی انجام شده از این LED های درخشان برای نمایش دادن پیام های هشداری مهم و علائم و نشانه ها مانند تابلوهای تبلیغاتی استفاده میتوان استفاده نمود.

هدف از این کار این است که در محل های پر ترافیک به جای نشانه ها و اعلامیه های معمول و در برخی از ساختمان های پر رفت و آمد مانند فرودگاه ها و شرکت ها از این نوع فرش ها استفاده گردد. مزیت استفاده این فرش ها شلوغ نشدن دیوار ها برای نصب تابلو اعلانات و عدم نصب تابلو های ایستاده خواهد بود.

همچنین این سیستم روشنایی باعث جلب توجه بیشتر مردم در هنگام راه رفتن برای استفاده از علائم و نشانه ها خواهد بود.این فرش ها از لحاظ روانی نیز با انتقال نور ملایم به محیط کاملا متمایز از سایر نشانه های معمولی خواهد بود.

پس از راه اندازی خط تولید این گونه فرش ها با ابعاد و رنگ های متنوع در دسترس خواهد بود.

منبع: noorpars.com

"واحد تحقیق و توسعه قالیشویی ادیب"

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

  • adib adibcarpet
  • ۰
  • ۰

چگونه چسب را از روی موکت یا فرش پاک کنیم؟

پاک کردن چسبی که روی فرش یاموکت ریخته است کار هر کسی نیست زیرا همانطور که معلوم است چسب خاصیت چسبندگی زیادی داشته و بنابراین قالیشویی اینگونه لکه ها بسیار دشوار است.

اجازه ندهید ناامیدی به شما راه پیدا کند زیرا اگر با انرژی منفی شروع به شستشو و قالیشویی کنید به نتیجه نخواهید رسید.

چیزهایی که نیاز دارید :

1- چاقو کره خوری

2- آب

3- پارچه پنبه ای

4- سرکه سفید

پاک کردن-چسب-از-فرش-یا موکت-قالیشویی ادیب

اگر لکه ی چسبی که ایجاد شده قدیمی است در ابتدا چسب را مرطوب کنید و سپس با استفاده از چاقو چسب را بردارید و کاملا بتراشید.

آب گرم را روی چسب بریزید و در همان حین لکه را پاک کنید.

پاک کردن-چسب-از-فرش-یا موکت-قالیشویی ادیبپاک کردن-چسب-از-فرش-یا موکت-قالیشویی ادیب

در این مرحله لایه لایه از چسب برداشته میشود. مراقب باشید در حین تراشیدن چسب به فرش یا موکت فشار وارد نکنید و به زور این کار را انجام ندهید.

مرحله ی بالا در عین سادگی بسیار حائز اهمیت است زیرا بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن مرحله ی بالا شروع به پاکسازی لکه میکنند بنابراین مقدار زیادی از لکه چسب باقی میماند و در حین شستشو آسیب زیادی هم به فرش یا موکت وارد میکنند.

پاک کردن-چسب-از-فرش-یا موکت-قالیشویی ادیب

پس از اینکه مقدار قابل توجهی از لکه چسب را برداشتید نوبت به سرکه سفدی است،سرکه سفید را روی لکه بگذارید و اجازه دهید زمانی سرکه سفید روی لکه بماند.

سپس با استفاده از ترکیب آب و صابون و مایع ظرف شویی لکه را شستشو دهید و در همین حین با پارچه لکه را مالش دهید.

مطمئنا تا اینجای کار مقدار قابل توجهی از لکه پاک شده است و حتما لکه کمرنگ شده است.

پاک کردن-چسب-از-فرش-یا موکت-قالیشویی ادیب

اگر باز هم همچنان اثری از لکه هنوز باقی است باز هم این مراحل را تکرار کرده تا کاملا لکه پاک شود.

در  آخر برای حذف کامل اثر لکه ی چسب ،با استفاده از شامپو فرش قسمت مورد نظر را کاملا با دقت شستشو دهید و در حین شستشو سعی کنید با استفاده از کف حاصل از شامپو فرش لکه را پاک کنید.

و سخن پایانی: قسمت مورد نظر را کاملا خشک کنید.

"واحد تحقیق و توسعه قالیشویی ادیب"

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

  • adib adibcarpet
  • ۰
  • ۰

نحوه تعمیر فرشهای عتیقه در قالیشویی

بسیاری از مشتریان از قالیشویی های به نام و معتبر درخواست دارند فرشهای گرانبهایشان را تعمیر کرده و بازسازی کنند تا جایی که بتوانند از آن استفاده کرده و در معرض دید باشد.

اما چگونه قالیشویی فرش را ترمیم میکند؟

اغلب فرشهای ارزشمند ، گرانبها ، قدیمی ، عتیقه و فرشهای دستبافت و ابریشم و در کل فرشهای اصل شرقی این عمل روی آنها به کرات انجام میگردد.

مشتری ممکن است دو نوع درخواست متفاوت داشته باشد از جمله:

1- ترمیم کامل فرش و اینکه کجای فرش نیاز به تعمیر دارد.

2- ترمیم تمام مناطق پوشیده شده و بافت مجدد قسمتهایی که از بین رفته است.

فرش-عتیقه-قالیشویی-ادیب-تعمیر-ریشه-فرش

ابتدا تاجایی که میشود باتوجه به حاشیه و نقش نگار فرش پیش میرویم، پایین ترین نقطه سایش خاشیه را در نظر گرفته و از آن قسمت در امتداد حاشیه شروع به بازسازی میگردد.

در این مرحله مناطقی که آسیب دیده اند ترمیم میشود.

فرش-عتیقه-قالیشویی-ادیب-تعمیر-ریشه-فرش

سپس مناطقی از فرش که پوسیده است و یا کند شده را بررسی و آنالیز میکنند.ابتدا نوع و جنس بافت و رنگ فرش ،پشم جدید را انتخاب کرده تا بیشترین سنخیت را با فرش داشته باشد ، با دقت به فرش دوخته یا بافته میشود.

ترمیم ریشهای فرش

فرش-عتیقه-قالیشویی-ادیب-تعمیر-ریشه-فرش

ممکن است ریشه های فرش کاملا ازبین رفته یا آسیب دیده باشند در این مرحله ریشه دوزی شده و با توجه به نظر مشتری بافته شده و به فرش دوخته میشود.

"واحد تحقیق و توسعه قالیشویی ادیب"

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید:

قالیشویی کرج ، قالیشویی شهریار، قالیشویی غرب تهران،قالیشویی شرق تهران،قالیشوی جنوب تهران،قالیشویی شمال تهران

  • adib adibcarpet
  • ۰
  • ۰

فرش سه بعدی زیبا ی ایرانی در هتل لندن

یکی از زیباترین فرشهای سه بعدی و زیبای ایرانی در هتل پانکراس لندن توجه همگان را به خود جلب کرده است.(قالیشویی ادیب)در ادامه تصاویر را ملاحظه بفرمایید.

فرش-سه-بعدی-زیبا-قالیشویی ادیب

فرش-سه-بعدی-زیبا-قالیشویی ادیب

فرش-سه-بعدی-زیبا-قالیشویی ادیب

"واحد تحقیق و توسعه قالیشویی ادیب"

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید:

قالیشویی کرج ، قالیشویی شهریار، قالیشویی غرب تهران،قالیشویی شرق تهران،قالیشوی جنوب تهران،قالیشویی شمال تهران

  • adib adibcarpet
  • ۰
  • ۰

تمام لکه های فرش را پاک کنید

در این مقاله 2 روش جهت حذف لکه های فرش و قالیشویی آنها ارائه میگردد که با انجام آنها به زودی فرشی مانند روز اول خواهید داشت.

روش اول:

  • سه قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • دو قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی
  • یک چهارم فنجان آب

این مواد را کاملا با هم ترکیب کرده و این ترکیب را با استفاده از پارچه ای، روی فرش بکشید .(توجه کنید که بیش از حد فرش را مرطوب نکنید.)

حذف-لکه-فرش-قالیشویی-ادیب

روش دوم:

  • یک قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • یک قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی
  • یک فنجان آب گرم
  • یک قاشق چای خوری سودا
  • یک حوله جاذب
  • اسفنج تمیز

این ترکیب را تهیه کرده و آن را در اسپری بریزید و با استفاده از حوله ی جاذب لکه ها را شستشو داده و تمیز کنید.(به آرامی مالش دهید و مراقب باشید بیش از حد فرش خیس نشود.)

و بعد با اسفنج رطوبت را جذب کنید.

این مواد پاک کننده برای شستشوی لکه هایی که به واسطه قهوه و سس وگرد وغبار و روغن ایجاد شده است مناسب هستند.

حذف-لکه-فرش-قالیشویی-ادیب

در حین استفاده از ترکیبات بالا باید زمان مشخصی روی لکه ها قرار بگیرند معمولا زمان تعبیه شده برای قراردادن این ترکیبات بر روی لکه ها 30 ثانیه است.

میتوانیدروش اول را امتحان کنید و اگر موثر نبود روش دوم را نیز امتحان کید که حتما نتیجه مناسب خواهد داد. بعد از انجام هر روش حتما مراقب باشید بیش از حد فرش مرطوب نشود و حتما فرش را کاملا خشک کنید.

حذف-لکه-فرش-قالیشویی-ادیب

علت شستشوی کلی فرش در آخر

پس از حذف و شستشوی لکه ها فرش را به طور کلی تمیز کنید زیرا وقتی لکه ها پاک میشوند ممکن است آن قسمت از فرش روشنتر به نظر آید بنابراین پس از پایان شستشو به طور کلی فرش را با پارچه ای مرطوب شستشو دهید تا یک دست شود.

(نکته: در حین مالش پارچه روی لکه ها توجه کنید که در محدوده لکه و به سمت مرکز با حرکات دایره ای شستشو را انجام دهید تا لکه گسترش نیابد.


"واحد تحقیق و توسعه قالیشویی ادیب"

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید:

قالیشویی کرج ، قالیشویی شهریار، قالیشویی غرب تهران،قالیشویی شرق تهران،قالیشوی جنوب تهران،قالیشویی شمال تهران

  • adib adibcarpet
  • ۰
  • ۰

شستشوی دوده از فرش با میوه!

دوده به علتهای گوناگونی ممکن است باعث ایجاد لکه گردد.مانند:سیاهی هایی که به علت دوده شومینه و خاک و آلودگی هوا به مرور ایجاد میشود.و انواع لکه های تاریک و زننده ای را تشکیل میدهند و فرش یا مبل را طوری نشان میدهند که انگار سالهاست شسته نشده است.

بنابراین قالیشویی این لکه ها به روشهای جالب باید مورد توجه بسیاری از افراد باشد.و راه های زیادی برای ازبین بردن این دوده ها وجود دارد که در ادامه بیان خواهیم رد.

ابتدا فقط لکه ها و قسمتهایی که خیلی سیاه شده اند را پاک کنید در غیر این صورت اگر به شستشو ی کلی بپردازید قسمتهایی که بیشتر کثیف هستند آلودگیشان پخش میگردد.بنابراین با استفاده از یک حوله کاغذی فقط لک ها را پاک کنید.

پاک-کردن-دوده-از-فرش-قالیشویی ادیب

سپس روی لکه ها نارنگی بمالید (خاصیت اسیدی دارد) و آب نارنگی را روی قسمتهای دودی بپاشید و بعد از مدتی لکه ها را شستشو دهید.

با استفاده از یک حلال لکه ها را تمیز کرده و خشک کنید.(مراقب باشید در هر مرحله لکه ها را به اطراف نمالید و وضعیت را بدتر نکنید.)

سپس پراکسید هیدروژن مقداری تهیه کرده و روی لکه بگذارید و این قسمتها را مرطوب کنید(اجازه دهید یک ساعت در این حالت بماند.)

پاک-کردن-دوده-از-فرش-قالیشویی ادیب

تا زمانی که لکه ها مانند نقطه ای ریزکمرنگ نشده اند مراحل بالا را تکرار کنید.

و در انتها اطمینان پیدا کردید که قسمتهای دوده ای پاک شده اند به طور کلی آن محدوده را شستشو دهید تا یک دست شود و دارای لکه های سفید نگردد.

(نکته: فرشهارا نزدیک شومینه و حرارت گاز پهن نکنید و همین طور وسایل حرارت زا و شمع روی فرش نگذارید)

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید:

قالیشویی کرج ، قالیشویی شهریار، قالیشویی غرب تهران،قالیشویی شرق تهران،قالیشوی جنوب تهران،قالیشویی شمال تهران

  • adib adibcarpet